Portal Biznes.gov.pl – cyfrowe drzwi do rozwoju Twojej firmy

Materiał informacyjny PARP
Kryzys związany z wybuchem pandemii to czas szybkiego i skutecznego sięgania po nowe rozwiązania, odpowiadające potrzebie danej chwili. Jednym z takich obszarów jest cyfryzacja administracji. Trudno o lepszy przykład skuteczności tych działań, niż prowadzony przez Ministerstwo Rozwoju portal dla przedsiębiorców www.biznes.gov.pl. Prezentacja tego narzędzia odbyła się w ramach cyklu 20 edukacyjnych wideokonferencji, prowadzonych pod hasłem „Tarcza Antykryzysowa dla biznesu”.

Dominik Wójcicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej Ministerstwa Rozwoju przypomniał, że gdy w 2015 r. powstawał portal Biznes.gov.pl, był to pionierski projekt. Dzisiaj korzysta z niego już 8,8 mln użytkowników, a ich liczba wzrasta z roku na rok podwaja się.

Trudno się dziwić, skoro na portalu już w tej chwili jest dostępnych 350 usług online, takich jak np. uzyskanie odpowiednich zaświadczeń, zezwoleń lub kwalifikacji. Po wybuchu epidemii i zamknięciu urzędów karbowych tysiące przedsiębiorców odkryło m.in., jak proste i intuicyjne jest zdalne uzyskanie zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami – podstawowego dokumentu w wielu biznesowych działaniach.

Zdecydowanie w korzystaniu z portalu pomogło też wprowadzenie na czas epidemii tymczasowego tzw. profilu zaufanego, rodzaju elektronicznego podpisu. Co ciekawe, aktywnie wykorzystano tutaj elementy biometrii – po złożeniu wniosku online urzędnik komunikuje się z nami za pośrednictwem komunikatora i sprawdza, czy wpisane przez nas dane z dowodu osobistego lub paszportu zgadzają się z okazanym przez ekran dokumentem. Uproszczenie procedur, to – poza ich cyfryzacją – drugi kluczowy element sukcesu w dotychczasowych zmaganiach z epidemicznym zagrożeniem. Dla uzyskania tymczasowego podpisu zaufanego wystarczy więc tylko posiadanie ważnego dokumentu tożsamości.

Na Biznes.gov.pl w ramach działań antykryzysowych dużym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest możliwość składania online wniosków o ulgi: umorzenie zaległości podatkowych, odroczenie terminu ich płatności, rozłożenie ich na raty lub ograniczenie poboru zaliczek. Przedsiębiorcy odkrywają, że online można to zrobić bardzo szybko i prosto, i są zaskoczeni, że poziom e-administracji jest tak wysoki.

Portal Biznes.gov.pl w intuicyjny sposób prowadzi użytkownika krok po kroku przez usługę. Równie ważnym komponentem serwisu są treści merytoryczne, których wartością są praktyczne informacje przedstawione w przystępny i jasny sposób. Dyrektor Dominik Wójcicki zachęca przedsiębiorców, by po prostu w wyszukiwarce internetowej wpisywali interesujące ich kwestie, a na pewno zostaną przekierowani do właściwego miejsca portalu Biznes.gov.pl, bo aż 80 procent ruchu na nim jest generowane właśnie bezpośrednio z przekierowań z internetowych wyszukiwarek.

Jako przykład podaje on zakładkę w portalu – „Chcę zatrudnić pracownika”, gdzie znajdziemy wszystkie informacje, czym różnią się poszczególne formy zatrudnienia, jaką wybrać dla swojej firmy, jakie są koszty przy umowach o pracę, a jakie przy umowach dla innego rodzaju zatrudnienia i wreszcie, kiedy i jak można zatrudnić czasowo.

Biznes.gov.pl oferuje użytkownikom cotygodniową dawkę wiedzy w postaci mailingu na tematy bieżących i ważnych dla biznesu rozwiązań. Rozsyłane informacje są selekcjonowane po branżach, a ich twórcy monitorują poziom ich odczytywania – pozwala to na optymalizację i jeszcze lepsze dostosowanie newsletterów do profili użytkowników.

Ważnym komponentem portalu Biznes.gov.pl jest infolinia (Centrum Pomocy Przedsiębiorcy), która na swoim koncie ma ponad 1,5 mln obsłużonych klientów.

To, że przyjęte dotąd rozwiązania w ramach tarcz antykryzysowych były trafne, a informacja o nich skutecznie dotarła do przedsiębiorców, potwierdził podczas ostatniej wideokonferencji Robert Lisicki, dyrektor Departamentu Rynku Pracy w Konfederacji LEWIATAN. Przyznał on, że na podstawie opinii biznesu kluczową rolę w działaniach antykryzysowych odegrała sprawna e-administracja i możliwość zdalnego ubiegania się o najbardziej popularne i kluczowe formy rządowego wsparcia.

Organizatorem cyklu bezpłatnych 20. wideokonferecniji z cyklu „Tarcza Antykryzysowa dla biznesu” jest Ministerstwo Rozwoju oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Przed nami jeszcze dwa ostanie spotkania:

· 7 lipca przedstawiciele Ministerstwa Finansów przestawią ułatwienia podatkowe w Tarczy Antykryzysowej,

· 8 lipca na temat dopłat do kredytów dla firm dotkniętych kryzysem oraz kredytów płynnościowych z unii opowiedzą przedstawiciele Banku Gospodarstwa Krajowego oraz Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej.

Wideo z wszystkich poprzednich spotkań jest dostępne na stronie internetowej www.parp.gov.pl/tarcza. Warto sprawdzić, które z nich powinniśmy zobaczyć.

Materiał oryginalny: Portal Biznes.gov.pl – cyfrowe drzwi do rozwoju Twojej firmy - Polska Times

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3