Oto najlepsze metody na szybkie zaśnięcie. Sprawdzone sposoby na dobry sen

OPRAC.:
Mikołaj Romanowski
Mikołaj Romanowski
Stres, nerwy, napięcie, zbyt dużo myśli - to nie sprzyja szybkiemu zasypianiu. Są jednak metody, które pozwolą na szybkie zaśnięcie i normalne przespanie nocy. Zobacz, jak zapewnić sobie zdrowy i regenerujący sen. Oto kilka sposobów, dzięki którym sen przyjdzie szybciej ►►►
Stres, nerwy, napięcie, zbyt dużo myśli - to nie sprzyja szybkiemu zasypianiu. Są jednak metody, które pozwolą na szybkie zaśnięcie i normalne przespanie nocy. Zobacz, jak zapewnić sobie zdrowy i regenerujący sen. Oto kilka sposobów, dzięki którym sen przyjdzie szybciej ►►► pixabay
Udostępnij:
Stres, nerwy, napięcie, zbyt dużo myśli - to nie sprzyja szybkiemu zasypianiu. Są jednak metody, które pozwolą na szybkie zaśnięcie i normalne przespanie nocy. Zobacz, jak zapewnić sobie zdrowy i regenerujący sen.

Zobacz wideo: Bydgoscy "wywiadowcy" w służbie:

Zaleceń, co do zdrowego snu, jest wiele. Uznaje się, że dorosły człowiek powinien spać około 7-8 godzin dziennie, by zregenerować organizm. By ułatwić zaśnięcie i zapewnić zdrowy sen, nie powinniśmy pić alkoholu przed pójściem do łóżka - bo ten - mimo że ułatwia szybkie zaśnięcie - zaburza cykl snu i powoduje jego spłycenie. O ile w początkowej fazie snu dzięki alkoholowi śpimy mocniej, to po około 3 godzinach następuje deregulacja przebiegu snu. Następuje jego spłycenie i skrócenie. Często w tej fazie zdarzają się wybudzenia i epizody bezsenności, które negatywnie rzutują na jakość snu.

Odpowiednia dieta pomoże zasnąć

  • Na 2-3 godziny przed udaniem się na spoczynek nie powinniśmy pić kawy, herbaty, napojów energetycznych, spożywać ciężkostrawnych posiłków.
  • By zapewnić sobie zdrowy sen, na godzinę przed pójściem do łóżka, nie powinniśmy też korzystać ze smartfonu, komputera i innych urządzeń emitujących sztuczne światło, w tym także telewizora.
  • By sen przebiegał prawidłowo, sypialnia powinna być przewietrzona, okna pozasłaniane i w pomieszczeniu powinna panować cisza.

Jak jeszcze możemy wspomóc zasypianie? Sprawdź w galerii:

Zobacz również te artykuły:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Express Bydgoski
Dodaj ogłoszenie