Gdy wiosną odbywały się konsultacje społeczne dotyczące budowy nowego mostu, po którym mogą pojechać tramwaje, do wyboru były dwie lokalizacje - wzdłuż ul. Kazimierza Wielkiego i śladem ul. Perłowej. Ratusz ogłosił, że wygrała pierwsza koncepcja. Na nią głosowało więcej mieszkańców i jest tańsza.
- Atutem tego rozwiązania są brak konieczności wykupu dodatkowego terenu - potwierdzają urzędnicy. - Poza tym, na dłuższym odcinku powstaje alternatywny korytarz transportowy (od ronda Jagiellonów do Kazimierza Wielkiego), który ułatwia tymczasową organizację ruchu w przypadku awarii lub prac remontowych.
„Za” tym wariantem przemawiać ma również argument o rozładowaniu częstych korków na ulicy Kazimierza Wielkiego i skróceniu czasu przejazdu między Fordonem i Bartodziejami oraz Górnym Tarasem miasta.
Suchej nitki na pomyśle nie zostawiło Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.
- Z rozczarowaniem przyjęliśmy decyzję o budowie nowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego, a nie ul. Perłowej - czytamy na profilu Stowarzyszenia na portalu Facebook. - Pod uwagę nie zostały wzięte wnioski stowarzyszenia i osób, miłośników Bydgoszczy, widzących w nowej inwestycji nie tylko jej cel komunikacyjny, patrzących na kolejną inwestycję szeroko i wielowątkowo. Budowa mostu na przedłużeniu ul. Perłowej byłaby świetnym motorem napędowym dla przekształceń kolejnego fragmentu nabrzeża Brdy. Bezpieczny i cichy ciąg spacerowo-rowerowy połączyłby Kapuściska i Bartodzieje. Przy ruchliwym, zakorkowanym i hałaśliwym moście Kazimierza Wielkiego takiego efektu nie osiągniemy.
Przeczytaj:**Ruszyła budowa „bydgoskich wież” River Tower nad samą Brdą [wideo, zdjęcia]**
W bliższej i dalszej przyszłości i Bydgoszcz czeka więcej inwestycji w mosty i wiadukty. Trwają prace nad dokumentacja niezbędną do rozbudowy trasy WZ. Zadanie zakłada dobudowanie drugiego mostu nad Brdą w ciągu ul. Pileckiego. Najbardziej skomplikowanym obiektem inżynierskim będzie jednak budowa estakad drogowych nad stacją Bydgoszcz Wschód, które mają połączyć ulicę Kamienną z Lewińskiego. Poza tym, w Bydgoszczy w najbliższych latach planowana jest też przebudowa kilku istniejących obiektów inżynierskich. Zlecone zostały, między innymi, prace nad przygotowaniem dokumentacji związanej z modernizacją mostu na ul. Biwakowej w Smukale.
W studium zagospodarowania miasta z 2009 roku wytyczono korytarze pod inne przeprawy, które będą mogły powstawać w dalszej przyszłości. Gdzie? Pomiędzy Czyżkówkiem i Jachcicami, na przedłużeniu ul. Granicznej, nad Kanałem Bydgoskim (na przedłużeniu Filtrowej i Podmiejskiej). A także na Wiśle w Brdyujściu (w rejonie ul. Wyszogrodzkie) jako alternatywa dla mostu Fordońskiego wraz z budową nowych dojazdów w ciągu drogi krajowej nr 80. Planowana jest również budowa mostu pod wschodnią obwodnicę w sąsiedztwie mostu kolejowego na magistrali węglowej.
Swoje inwestycje mostowe przygotowuje także GDDKiA. Tuż za granicami miasta powstanie przejście mostowe w okolicach Tryszczyna. - Będzie miało ponad 220 m długości i 35 m szerokości. Prace nad S5, na wszystkich odcinkach, rozpoczną się na wiosnę - informuje Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
Co ciekawe, w okolicach Aleksandrowa powstanie największe w regionie przejście dla zwierząt - będzie szersze od mostu (50 m) i niemal równie długie (200 m).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc
- Marcin Miller chudnie w zastraszającym tempie. Lider Boysów to teraz niezłe ciacho!
- Rutkowski grozi, że nagra piosenkę z Wiśniewskim! Będzie nowe Ich Troje?!
- Hanna Gucwińska nie doczekała się dzieci. Jej wyznanie wyciska łzy z oczu