Nowe linie podmiejskie do Osielska i Białych Błot ruszą od 1 kwietnia

(r)
Linia autobusowa 95Linia autobusowa 95, przystanek w Białych-Błotach
Linia autobusowa 95Linia autobusowa 95, przystanek w Białych-Błotach Tymon Markowski
Mieszkańcy podbydgoskich gmin doczekają się nowych połączeń podmiejskich. Do linii 92 dołączą trzy kolejne.

Aktualnie funkcjonuje tylko jedno połączenie pomiędzy Bydgoszczą a sąsiednimi gminami. Linia 92 prowadzi od Murowańca na Błonie, umożliwiając mieszkańcom gminy Białe Błota dojazd do pracy i szkół. Trwają negocjacje pomiędzy Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej a władzami Osielska i Białych Błot.

Utrzymanie czterech planowanych połączeń kosztować będzie ponad 3 miliony złotych. - Negocjacje trwają i są na dobrej drodze - mówi Jan Jaworski, zastępca wójta gminy Białe Błota.

CZYTAJ TEŻ:Powrót do ulg w MZK spowoduje stratę 4,6 mln złotych rocznie? Dziś obrady w tej sprawie

- Naszym priorytetem jest utrzymanie ceny biletu na poziomie około trzech złotych, tak, aby mieszkańcy gminy zapłacili za dojazd do Bydgoszczy i podróż na jej terenie tyle, ile bydgoszczanie.

Ujednolicenie cen jest o tyle ważne, że cena biletu linii 92 to dziś aż 4,40 zł.

Obniżenie ceny biletu o jedną trzecią byłoby sukcesem lokalnych władz. Gmina wyłożyć będzie musiała jednak ponad milion złotych. W ubiegłym roku utrzymanie linii nr 92 kosztowało białobłockich podatników ok. 600 tys. złotych.

Inaugurację kolejnej linii łączącej Białe Błota z Bydgoszczą - nr 91 - planuje się na kwiecień. Również w kwietniu mają zacząć jeździć dwie kolejne linie podmiejskie, łączące z Bydgoszczą gminę Osielsko. Najprawdopodobniej te połączenia będą tańsze, ale i gmina jest geograficznie bliższa. Miasto chciałoby uzyskać od Osielska niemal 700 tys. złotych.

- Analizujemy bydgoską propozycję - mówi Wojciech Sypniewski, wójt gminy Osielsko. - Podobnie jak Białe Błota, cenę biletu chcemy utrzymać na bydgoskim poziomie. Niedługo spotkam się z radnymi w celu przedyskutowania propozycji.

Wojciech Sypniewski zapowiada, że gmina walczyć będzie o jak najdłuższy przebieg kursów na jej terenie.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
eeee
al ty jesteś tępak czytaj ze zrozumieniem
z
zibi emeryt
CO z lochowem linia 56 do belmy dalej przedluzyc kurs autobusu ,co pol godziny .Ludzie robia wedrowki piesze z lochowa do autobusu 56 ,sprawa do rozwazenia przez wlodarzy .....................
A
Anka
Marek to sobie policz koszt ma wynosić ponad 3 miliony zł (pewnie zahaczy o czwórkę),gmina Osielsko negocjuje, miasto chce 700, pewnie gmina zejdzie do 500-600 mają być 4 linie, białe błota miliona nie dadzą, dodatkowo linie mają być długie a chcą płacić za obsługę tyle jak mieszkańcy Bydgoszczy czyli 3 zł, JA JADĄC Z BIELAW na Gdańską mam zapłacić 3 zł a ktoś kto ŚWIADOMIE wybudował się poza granicami miasta również tyle samo.... emerytom, krwiodawcom, niepełnosprawnym zabierają ulgi a tutaj lekką ręką wspomagają gminy ościenne, które korzystają ze wszystkiego latami, tylko kasę doją... janosikowe dostają, z unii kasę dostają i jeszcze mieszkańcy Bydgoszczy mają im sponsorować linie autobusowe bo biednych na busa nie stać....to niech wracają do Bydgoszczy, wtedy będą jeździć taniej..... MZK utrzymywane jest z pieniędzy BYDGOSZCZAN, jak Osielsko taka bogata gmina chce mieć autobusy to NIECH ZAKUPI TABOR I GO UTRZYMUJE..... gminy blokują rozwój miasta i jeszcze..... a mieszkańcy powinni naciskać na włączenie gmin do Bydgoszczy jeśli chcą korzystać właśnie z autobusów.... a nie sprawy załatwiane w tak świński sposób........... niech płaca PODATKI TAK JAK JA W BYDGOSZCZY ..... ja w tym biznesie zysku dla nas bydgoszczan nie widzę.....
W
WmordęJeża
A to, że dofinansowaliśmy Twoją edukację a Ty na bystrą nie wyrosłaś jest w porządku?
M
Marek
naucz się czytać ze zrozumieniem! koszt funkcjonowania tych linii poniosą gminy ościenne! a jako Bydgoszcz też nie możemy patrzeć przy takich sprawach tylko na kasę. jesteśmy metropolią i musimy naturalnie wchłaniać gminy takie jak BB, czy Osielsko.
A
Anka
zaraz zaraz czy my będziemy im dofinansowywać te linie ? tzn my mieszkańcy Bydgoszczy ? czegoś tu nie rozumiem..... jeśli mamy do tego dopłacać z kasy miasta to po jaką cholerę te połączenia..... jak gminy się włączą w granice miasta wtedy można im takie połączenia robić w obecnej sytuacji to chore....
Dodaj ogłoszenie