Na nowojorski patent miasta nie stać

Jarosław Hejenkowski
Na razie nie będzie u nas jednolitych taksówek, co jednak nie znaczy, że taryfy kursujące po inowrocławiu nie zmienią wyglądu.

Na razie nie będzie u nas jednolitych taksówek, co jednak nie znaczy, że taryfy kursujące po inowrocławiu nie zmienią wyglądu.

Na ulicach Nowego Jorku jeżdżą charakterystyczne żółte taksówki, co dobrze widać oglądając chociażby filmy nakręcone w tym mieście. Radny Andrzej Krzemiński chciałby, aby inowrocławskie taryfy także wyróżniały się „uniformami”.

- Dlaczego my, w Inowrocławiu, jako pierwsi nie możemy stworzyć wzoru stałych taksówek na podobieństwo chociażby wozów amerykańskich, których znakiem rozpoznawczym jest kolor żółty z szachownicą czy charakterystycznych taksówek londyńskich - zastanawia się rajca.

<!** reklama left>Problem w tym, że gdyby nasze miasto chciało ujednolicić taryfy, musiałoby kupić odpowiednie pojazdy i wyposażyć w nie przewoźników. - Przedsiębiorcy nie byłoby stać na zakup pojazdów, które byłyby w jednym kolorze - odpowiada zajmująca się sprawami komunikacji w ratuszu Bogusława Mikołajczak.

To nie oznacza jednak, że nasze taksówki nie zmienią się. Ostatnio zdecydowano, że każda musi mieć znak graficzny z numerem bocznym, nazwą miasta oraz hologramem zabezpieczającym. Taksówki muszą mieć też numery boczne, umieszczone także na tylnych drzwiach i tylnych szybach trójkątnych oraz informacje o cenach na szybie tylnych prawych drzwi.

W Inowrocławiu jest dwieście taksówek. Większość ich właścicieli należy do korporacji. Ci narzekają bardzo na „wolnych strzelców”, którzy dorabiają do emerytur. Kilka lat temu korporacje zagroziły, że zablokują miasto, jeśli nie zostaną wprowadzone regulacje. Środowisko taksówkarskie jest zresztą bardzo podzielone i w minionych latach nie brakowało incydentów polegających choćby na „podbieraniu” klientów czy niszczeniu aut konkurencji.

W jednym taksówkarze są solidarni. Wszyscy narzekają, że złoty czas dla tego zawodu na Kujawach skończył się chyba bezpowrotnie. Mieszkańcy wolą poczekać na autobus lub nawet pójść pieszo, niż zapłacić kilkanaście złotych za przejazd z jednej dzielnicy do innej. Za trasę np. z osiedla Piastowskiego na Rąbin musimy zapłacić 10 złotych lub więcej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3