Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Mój prąd" - ruszył nabór do programu. Jak złożyć online wniosek o dofinansowanie? Poradnik

Mikołaj Romanowski
Mikołaj Romanowski
Już można składać wnioski o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd”. Ruszył drugi nabór. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Już można składać wnioski o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd”. Ruszył drugi nabór. Podpowiadamy, jak to zrobić. pixabay, gov.p
Ruszył drugi nabór o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd”. Wniosek możesz złożyć przez internet. W artykule podpowiadamy, jak to zrobić.

Kto może skorzystać z programu "Mój prąd"?

Z rządowego dofinansowania w ramach programu "Mój prąd" może skorzystać każda osoba fizyczna, która spełnia 2 poniższe warunki:

  • wytwarza na własne potrzeby energię elektryczną,
  • zawarł umowę kompleksową, która reguluje kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.

Ważne!

132 miliony złotych dofinansowania dla ponad 27 tysięcy instalacji – to najkrótsze podsumowanie pierwszego naboru w ramach programu „Mój prąd”.

Program "Mój prąd". Wystarczy profil i kilka minut

- Aby online złożyć wniosek o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Zainteresowanie naszą e-usługą pokazuje, że wiele osób na nią czekało. W pierwszym naborze skorzystało z tej możliwości kilka tysięcy osób – dodaje szef MC.

Fotowoltaika z dopłatami w programie "Mój prąd"

„Mój prąd” to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV) dla osób fizycznych. To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).

Mój prąd - rząd dofinansuje połowę inwestycji, ale nie więcej niż 5 tys. zł

Oferowane dofinansowanie w formie dotacji pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji, ale nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie.

Drugi nabór wniosków o dofinansowanie potrwa do 18 grudnia 2020 r. Zasady programu nie zmieniają się.

Mój prąd. Składamy dofinansowanie online krok po kroku

Chcesz złożyć wniosek online, ale nie wiesz od czego zacząć? W pierwszym kroku przygotuj elektroniczne wersje niezbędnych dokumentów, które trzeba załączyć do wniosku. Oto, o jakie dokumenty chodzi:

  • kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
  • dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
  • zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano (wzór zaświadczenia OSD znajdziesz klikając w ten link)
  • oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji) - wzór zaświadczenia o samodzielnym montażu znajdziesz pod tym linkiem.

Stąd pobierzesz wniosek o dofinansowanie w drugim etapie programu "Mój prąd".

Pamiętaj też o loginie i haśle do profilu zaufanego (PZ). Jeśli nie masz profilu zaufanego, załóż go na tej stronie

- Z profilu zaufanego korzysta już niemal 5 milionów Polaków. Jego wciąż rosnąca popularność jest najlepszym dowodem na to, że warto go mieć – mówi minister Marek Zagórski.

Mój prąd. Z kompletem dokumentów odwiedzamy rządową stronę

Elektroniczne wersje dokumentów przygotowane. Co dalej? Pierwszy krok to wizyta na portalu GOV.PL. Będąc tam zaloguj się do panelu Mój GOV i wybierz e-usługę „Skorzystaj z programu Mój prąd”.

Oto kolejne wskazówki:

  1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
  2. Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
  3. Wypełnij wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.
  4. Dołącz wymagane załączniki.
  5. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
  6. Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.
  7. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail.

Gotowe!

WAŻNE! Po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować, ani podmieniać w nim załączników.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera