Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kto zapłaci za karcianą rewolucję?

Sławomir Bobbe
Oto padł jeden z ostatnich bastionów handlowego konserwatyzmu - sklepy sieci „Biedronka” otwierają się na kupujących, którzy chcą płacić kartami płatniczymi. Jeszcze niedawno wydawało się, że gdzie jak gdzie - ale w Biedronce trzeba mieć gotówkę przy sobie, inaczej z zakupów nici.

Co stało na przeszkodzie, by móc w tej sieci płacić kartą? Rzecz jasna - pieniądze. Biedronka aspiruje do miana najtańszej sieci, co oznacza, że ciąć koszty musi wszędzie, gdzie to możliwe. Za opłaty kartą sprzedawca płaci jednak niewielki „haracz” na rzecz operatora.

Czy zatem ta rewolucja oznaczać będzie podwyżkę cen? Niekoniecznie, bo sieci cały czas mają rezerwy, które wykorzystać mogą do utrzymania niskich cen. Dla klientów jednak zmienić się może i to wiele. Wszyscy ci, którzy kupują w Biedronkach, widzą, że pracownicy sieci są niczym ludzie renesansu - potrafią wszystko - rozpakowują produkty, układają na regałach, sprzątają i kasują klientów jeśli trzeba.

Teraz jednak ich życie się skomplikuje, bo kolejki do kasy będą prawdopodobnie dłuższe, bo przez karty obsługa klientów wydłuży się. Nie ma nic bardziej irytującego niż osoba płacąca kartą za drobne zakupy, w dodatku schowaną gdzieś głęboko. Zanim ją odszuka, wbije PIN, a system przyjmie transakcje i wydrukuje pokwitowanie mijają dłuższe chwile. Kilku takich delikwentów przed sobą w kolejce i można utknąć w niej na długo. Gdy płaciło się gotówką, takiego niebezpieczeństwa nie było.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera