Komputer mówi: "žnie"

Jarosław Kasznia
Żyjemy w czasach, w których równie ważny jak nazwisko jest Twój PESEL, NIP, numer klienta, PIN i telekod. Niemal wszystkie firmy z pierwszej linii frontu uciekły z obsługą klienta do zautomatyzowanych infolinii. Zamiast tradycyjnego „słucham Pana”, mamy więc pokaźną porcję muzyki na początek i podtrzymujące nadzieję: „Przepraszamy. Wszystkie linie do naszych konsultantów są obecnie zajęte”.

<!** Image 1 align=left alt="http://www.express.bydgoski.pl/img/glowki/kasznia_jaroslaw.jpg" >Żyjemy w czasach, w których równie ważny jak nazwisko jest Twój PESEL, NIP, numer klienta, PIN i telekod. Niemal wszystkie firmy z pierwszej linii frontu uciekły z obsługą klienta do zautomatyzowanych infolinii. Zamiast tradycyjnego „słucham Pana”, mamy więc pokaźną porcję muzyki na początek i podtrzymujące nadzieję: „Przepraszamy. Wszystkie linie do naszych konsultantów są obecnie zajęte”.

 Kiedyś mnie to mocno stresowało, ale dziś już wiem, że te kilka minut z klasyką w tle jest niezbędne, by jeszcze raz sobie w myślach powtórzyć wszystkie kombinacje PIN-ów i kodów. Oblanie serii pytań przy weryfikacji danych klienta może cofnąć na początek kolejki, a to już boli. Dodzwonić się, a załatwić sprawę, to jednak nie to samo. Kilkuletnie doświadczenie mówi mi, że te „linie” są zdecydowanie „info”. Jeśli jesteś więc zbyt leniwy, by podejrzeć swoje konto w Internecie lub zbyt roztargniony, by połączyć logicznie kilka faktów - zadzwoń na infolinię. Jeśli jednak masz problem - złóż reklamację na piśmie, bo innej metody nie ma.

<!** reklama>Właśnie jestem po miłej rozmowie z młodym człowiekiem, który zapewnił, że czas reakcji na reklamację to dziesięć dni. Ponieważ czekam już miesiąc, zaproponował złożenie reklamacji na brak odpowiedzi. Pojemność tego systemu może budzić szacunek. Ciekawe, kiedy na taką automatyzację obsługi przejdą administracje naszych mieszkań. Po ostatniej zimie mam taką nadpłatę za wodę, że nie muszę płacić czynszu do września. Dwa eleganckie wodomierze na rurach, a jednak tysiąc złotych różnicy. Czy wysokość naszych comiesięcznych opłat to czyste wróżenie z fusów? Nie będę pisał reklamacji. Poczekam, aż księgowa wróci z urlopu i się przejdę. Kontakt wzrokowy w biurze obsługi klienta jest bezcenny.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3