Klient Biedronki zważył łososia. Różne wagi na opakowaniu i na wadze? [zdjęcia]

  • Gazeta Pomorska

Agnieszka Domka-Rybka

Klient kupił łososia w Biedronce w centrum Bydgoszczy. Twierdzi, że ryba ma inną wagę netto podaną na opakowaniu i inną po wyjęciu z pudełka.

60 Sekund Biznesu: W dalszym ciągu za zakupy w sieci płacimy za pobraniem.

- Na pudełku jest napisane, że produkt netto ma 125 g. Najpierw zważyłem pudełko z folią, wyszło 10,88 g, a potem łososia w pudełku i waga pokazała 118, 79 g. Wniosek: łosoś nie waży tyle, ile podał producent na opakowaniu. Towar jest niedoważony! - przekonuje bydgoszczanin.

Biedronka szuka pracowników. Odpaliła całodobową infolinię rekrutacyjną dla Ukraińców

Niedoważony towar?

Dodaje: - Proszę sobie wyobrazić różnicę, gdy weźmiemy np. 100 kg tego produktu, albo tonę! Bo przecież my mówimy tylko o jednym opakowaniu. Na drugi dzień znów kupiłem łososia z tej samej partii i w tym samym sklepie. Waga na opakowaniu też była inna, choć w tym przypadku różnica była nieco mniejsza. Podkreślę, że za każdym razem używałem tej samej, profesjonalnej, wagi - opowiada mężczyzna.

Zdjęcie klienta Biedronki

Masa netto oznacza, że tyle powinien ważyć sam produkt bez opakowania.

Mówi, że zgłosił problem na infolinii Biedronki i wysłał również zdjęcia. Wcześniej swoje uwagi zgłosił w sklepie, w efekcie czego usłyszał, że sprawą zajmuje się dział kontroli.

Tyle "bez ściemy" zarabiają kasjerzy w Biedronce i Lidlu! Zobacz najnowsze stawki netto

Inspekcja Handlowa: Chętnie zajmiemy się zgłoszoną nieprawidłowością

O komentarz poprosiliśmy m.in. Luizę Chmielewską, naczelnik Wydziału Prawno - Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy: - Deklarowana masa netto produktu powinna być zgodna z rzeczywistą. Taka rozbieżność, jaką widać na zdjęciach, to nieprawidłowość, tym bardziej, że waga (przyrząd) wygląda na taką, której używa się w handlu, a nie na wagę domową (np. kuchenną) która podaje jedynie przybliżony wynik. Chętnie zajmiemy się zgłoszoną nieprawidłowością, jako organ kontroli.

Zdjęcie klienta Biedronki

Biedronka: Producent nie stwierdził nieprawidłowości

Oto z kolei kometarz Biedronki: Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska odpowiedziała nam: „Po otrzymaniu zgłoszenia klienta niezwłocznie zgłosiliśmy sprawę do działu jakości naszej firmy oraz skontaktowaliśmy się z producentem wskazanego artykułu. Ten dokładnie przeanalizował proces produkcji i nie stwierdził żadnych nieprawidłowości zarówno na etapie stałych kontroli masy wyrobu, jak i jego pakowania. Co ważne, kontrole masy produktów prowadzone są przez producenta przy użyciu legalizowanych wag, które spełniają wymagane w handlu normy dotyczące dokładności pomiarów. Zaznaczamy, że nie dysponując szczegółowymi danymi dot. zakupionych przez klienta produktów oraz wiedzą o tym, czy waga w domu klienta była prawidłowo skalibrowana, trudno jest nam jednoznacznie odnieść się do zgłoszenia. Niemniej jednak zobowiązujemy się kompleksowo zająć sprawą, gdyż zarówno najwyższa jakość oferowanych przez nas produktów, jak i zrozumiała dla klientów komunikacja ich właściwości, jest dla nas sprawą priorytetową. Zobowiązaliśmy producenta do prowadzenia dalszych kontroli zarówno podczas procesu produkcyjnego, jak i na końcowym jego etapie. A my, jako dystrybutor, podejmiemy także dodatkowe wewnętrzne kontrole oraz zlecimy takowe w niezależnym laboratorium.”

Zdjęcie klienta Biedronki

Wideo

polecane: "Bez ściemy" o prawnikach

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3