Kierowcy zapomnieli już, jak się jeździ po mieście bez Trasy Uniwersyteckiej

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Kierowcy zapomnieli już, jak jeździ się po mieście bez Trasy Uniwersyteckiej. Szybko będą musieli tego nauczyć.
Kierowcy zapomnieli już, jak jeździ się po mieście bez Trasy Uniwersyteckiej. Szybko będą musieli tego nauczyć. Arkadiusz Wojtasiewicz
Zamknięcie Trasy Uniwersyteckiej uzmysłowiło kierowcom, jak ważna dla ruchu była to arteria. W tej sytuacji drogowcy planują pilne uruchomienie przejazdu ul. Toruńską. Jak teraz jeździć, by nie utknąć w korkach?

Zobacz wideo: Nowa siedziba KMP w Bydgoszczy

- Jeździ się fatalnie, ludzie przez te siedem lat zapomnieli już, jak jeździło się bez Trasy Uniwersyteckiej, trochę to potrwa, zanim się przyzwyczają – ocenia Jarosław Jaźwiński z Express Radio Taxi. - Jak za starych czasów, znowu mamy spore korki przy wlocie do miasta od strony Jana Pawła II, stoi się w nich już od wiaduktu.

Kierowców do pasji doprowadzają ślimaczące się remonty. - Na Wałach Jagiellońskich ciągle coś robią (remonty mają się zakończyć 28 lutego – red.), ulica Kolbego to przykład prac, które wloką się miesiącami - mówią. Irytacja rośnie, bo po zamknięciu TU trudniej przecisnąć się przez miasto, a dla trasy dobrej alternatywy nie ma. problemy są nie tylko w centrum, ale i na peryferyjnych osiedlach.

Zarówno na ul. Kolbego, jak i na ul. Królowej Jadwigi są ustawione tymczasowe światła, a ruch prowadzony jest wahadłowo (lokalne zwężenie jezdni to wynik prac prowadzonych w tym miejscu przez MWiK, potrwają do końca miesiąca). Jaki to ma wpływ na płynność ruchu w tych miejscach, zwłaszcza w okolicach szczytu komunikacyjnego, nie trzeba nikogo przekonywać. Niedawno nasz Czytelnik z ulicy Sępiej przekonywał, że o ile dojazd na Osową Górę z okolic centrum zajmuje mu około pół godziny, to już przejechanie z Kolbego pod własną posesję trwa kwadrans, choć do pokonania ma kilkaset metrów.

- W szczycie przez Fordońską w kierunku Fordonu nie ma się co pchać, bywa że korki zaczynają się już przy giełdzie samochodowej. Opcją jest wybranie przejazdu przez ulicę Inwalidów, tyle że tam można natknąć się na „leżący” szlaban i spędzić kolejne minuty w kolejce, czekając aż przejada pociągi. Najlepiej mają ci, którzy do Fordonu jadą z okolic Osiedla Leśnego, mogą wybrać trasę przez Zamczysko – tam jedynym problemem są porozstawiane co chwilę progi spowalniające – uważa pan Krzysztof, bydgoski kierowca.

POLECAMY

Tak budowano Bydgoszcz. Poznajesz te miejsca? [archiwalne zdjęcia]

Czas odblokować ulicę Toruńską

- Drogowcy powinni pomyśleć o pilnym otwarciu ul. Toruńskiej na rondo Bernardyńskie. To w części rozładowałoby ruch na Wojska Polskiego. Podobnie, jeden pas ul. Kujawskiej, który prowadzi na dół, nie był szczęśliwym pomysłem. Ale w górę można puścić dwa pasy – przekonuje Jarosław Jaźwiński. - Rondo Kujawskie aż się prosiło, by zrobić je dwupoziomowe, wybraliśmy inne rozwiązanie i efekty widać doskonale.

Jak się wydaje, ulicą Toruńską przejedziemy już wkrótce, nie wiadomo tylko, czy w obie strony.

- Wykonawca przebudowy ul. Kujawskiej przygotowuje projekt zmian w organizacji ruchu na ul. Toruńskiej w obszarze ronda Bernardyńskiego. Celem jest uruchomienie przejazdu ul. Toruńską. W porozumieniu z wykonawcą przygotowujemy dwuwariantowy projekt zmian w organizacji ruchu zakładający - zapowiada Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

  • I – etap przejazd ul. Toruńską od ronda Bernardyńskiego tylko w kierunku do ronda Toruńskiego
  • II – etap (uzależniony od postępu robót) – udostępnienie ul. Toruńskiej w obu kierunkach

- Obecnie projektant drogowy opracowuje projekt zmian w organizacji ruchu, a po jego uzgodnieniu z policją zostanie w najbliższym czasie wdrożony etap I. Jak tylko pozwoli na to sytuacja na budowie, wdrożymy następnie również II etap, czyli otworzymy dla ruchu ul. Toruńską w obu kierunkach - wyjaśnia rzecznik.

To Cię może też zainteresować

Więcej tramwajów na Górny Taras

Jednym z pomysłów na korki na Górnym Tarasie jest zachęcenie mieszkańców do przesiadki do tramwajów. Po otwarciu Kujawskiej dotarcie do centrum tramwajem zajmuje chwilę.

- Wraz z radną Grażyna Szabelską zgłosiliśmy pomysł, by na czas zamknięcia Trasy Uniwersyteckiej zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów z i na Górny Taras - mówi radny Szymon Róg. - Do rozważenia jest też pomysł czy może warto byłoby na ten czas zwolnić pasażerów z konieczności dokonywania opłat za przejazd na tym odcinku. To oczywiście tylko pewien pomysł pod dyskusję, nie chcemy by brzmiało to populistycznie. Pewne jest natomiast, że mieszkańcy już mają kłopoty z poruszaniem się wzdłuż Wojska Polskiego, a będą mieli jeszcze większe, gdy drogowcy przystąpią do zapowiadanego remontu wiaduktu nad Jana Pawła II.

Radny zauważa, że i tak ruch samochodowy w mieście jest zdecydowanie mniejszy niż zwykle ze względu na zamkniecie szkół i możliwość pracy zdalnej przez część pracowników.

Miasto skrzyżowań z sygnalizacją świetlną

- Mamy wrażenie, jakby miasto celowo utrudniało życie kierowcom, by skłonić ludzi do korzystania z komunikacji publicznej - ocenia Jarosław Jaźwiński. - Nie mamy nic przeciwko komunikacji, ale rozwiązania dla kierowców powinny być bardziej przyjazne. U naszych inżynierów dominuje kult skrzyżowań ze światłami, tymczasem rozwiązaniem bezpiecznym, ale nie ograniczającym ruchu są ronda. My jednak musimy wszędzie, gdzie się tylko da wciskać światła, tak jest na Glinkach, ale również na peryferyjnych ulicach na Osowej Górze.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Promocja ! Most kiełbasiany z krótkim terminem przydatności ! Budujemy mosty dla pana starosty.......

G
Gość

Bruski, życzę ci jeszcze jednej awarii, może wnukowie i prawnukowie niemieckich parobków ( których w tym mieście jest na pęczki) przestaną na ciebie głosować.

j
jaca
2 lutego, 20:44, Seba1978:

Tak to jest jak dziadki z zdmikp wybieraja rozwiązania drogowe które co najwyżej powinny być budowane w miastach wielkości Nakla (nie obrażając nikogo), a nie Bydgoszczy.....vide kretynskie rozwiązanie z wjazdem na ul Glinki od Jana Pawła (II etap trasy Uniwersyteckiej).amatorka, amatorka i jeszcze raz amatorka.....

Niestety, muszę przyznać Tobie rację. Brak wyobraźni i oderwanie od rzeczywistości przy projektowaniu. Zapomnieli, że projektuje się dla ludzi, a nie dla norm. Całą kadrę kierowniczą w tej instytucji powinno się zweryfikować.

S
Seba1978

Tak to jest jak dziadki z zdmikp wybieraja rozwiązania drogowe które co najwyżej powinny być budowane w miastach wielkości Nakla (nie obrażając nikogo), a nie Bydgoszczy.....vide kretynskie rozwiązanie z wjazdem na ul Glinki od Jana Pawła (II etap trasy Uniwersyteckiej).amatorka, amatorka i jeszcze raz amatorka.....

Dodaj ogłoszenie