Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Już nie rodzina, a rozwój i finanse. Polki coraz bardziej nastawione na sukces

AIP
26 proc. Polek, które mają dzieci odbiera sukces bardziej pozytywnie od tych, które są bezdzietne.
26 proc. Polek, które mają dzieci odbiera sukces bardziej pozytywnie od tych, które są bezdzietne. 123RF
Współczesna Polka jest bardziej świadoma swojego sukcesu. Ponad połowa Polek uważa, że sukcesem jest nie rodzina, ale praca.

Wiele kobiet nie wierzy w siebie. Może przez to, że przez całe pokolenia wmawiano nam, że tego nie możesz zrobić, tamtego nie możesz zrobić- tłumaczy w rozmowie z AIP Maria Sadowska, reżyserka, piosenkarka.- Kobiety mają bardzo rozwinięta sferę empatii. Najpierw poświęcimy się dla wszystkich dookoła, a dopiero potem, na końcu pomyślimy o sobie i o swoich potrzebach- dodaje.

Polki nie mają jednej definicji sukcesu. Część kobiet definiuje sukces przede wszystkim poprzez jego zewnętrzne atrybuty, w szczególności dobrą sytuację zawodową lub po prostu wysoki stan konta. Rodzina jest ważna, ale postrzegana jest jako sukces, kiedy już się ją ma, a nie jako sukces, do którego się dąży. Co więcej, 26 proc. Polek, które mają dzieci odbiera sukces bardziej pozytywnie od tych, które są bezdzietne. Co ciekawe, wśród tych, które mają dzieci, ale nie mają partnera, są po rozwodzie (67 proc.) ma jednoznacznie pozytywny stosunek do sukcesu.

Przeczytaj także:

Warto mówić głośno o tym, że można bez poczucia winy zająć się sobą i szczeliwa mama, to szczęśliwe dzieci. Spełniona mama, to tez spełnione dzieci i spełniona rodzina. Dlatego chcemy mówić o tym głośno i zachęcać kobiety, żeby szły swoją droga, żeby nie bały się spełniać swoich marzeń i żeby pamiętały o tym, że myślenie kreuje naszą rzeczywistość. Kobiety muszą myśleć pozytywnie i wierzyć w to, że każda z nas może osiągnąć sukces- mówi Sadowska.

Według najnowszego badania przeprowadzonego przez izmałKOWA na zlecenie Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, 34 proc. badanych definiuje sukces poprzez własne osiągnięcia zawodowe. Dla tej grupy oznacza on pracę zgodną z wykształceniem lub pasjami. Istotna jest też atmosfera oraz możliwość rozwoju i docenienie przez szefów i całą branżę.

Zrobiłyśmy badania z izmałKOWĄ, które pokazują co jest naturą sukcesu Polek. Kobiety przestały postrzegać sukces jako rodzinę, ale na przykład jako rozwój kariery i pieniądz. To mnie bardzo cieszy, że pieniądz nareszcie zaczyna wchodzić w sferę oceny sukcesu- tłumaczy Olga Kozierowska, założycielka „Sukces pisany szminką”.

Zaledwie 4 proc. kobiet definiuje sukces w kategoriach stricte finansowych. Najważniejszy jest dla nich odpowiedni poziom finansów umożliwiający samodzielne funkcjonowanie. 2 proc. uczestniczek badania postrzega sukces jako realizację pasji i osobiste osiągnięcia w tym zakresie. Bez znaczenia jest natomiast dla nich, czy są to wielkie wygrane czy małe wyzwania.

Spotykam się dlatego, że mamy dzień sukcesu i nastąpiła inauguracja kampanii „Sukces w mojej naturze”, która robimy przy wsparciu Tatuum. Zaangażowały siew to cudowne kobiety, a przede wszystkim mamy taką misję, żeby pokazać kobietom, ze mają prawo być sobą. Mają prawo czuć sukces w swojej naturze tak, jak chcą- podsumowuje Kozierowska.

Mimo, że 58 proc, badanych kobiet uważa, że sukces jest zawsze pozytywny, to blisko 90 proc. jest w stanie wskazać koszty sukcesu. Oznacza to, że sukces może się udać i nie udać.

Nieudany sukces to taki, kiedy traci się coś, co jest ważne, czyli np. rodzinę lub zdrowie. Innym słowy osiągnięcie sukcesu pociąga za sobą zbyt wysokie koszty. Udany sukces to taki, kiedy nie odczuwa się kosztów, bo są one mniejsze niż zyski, albo taki, kiedy koszty są chwilowym wyrzeczeniem na drodze do zwycięstwa.

7 listopada br. Wystartowała kampania #SukcesWMojejNaturze. Kampania społeczna ma dodać kobietom siły, odwagi i być wsparciem, którego potrzebują, by nie bały się dążyć do postawionego przed sobą celu. Przesłaniem akcji jest to, że nie ma jednego przepisu na sukces. Natomiast sukces leży w naturze każdej kobiety!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Już nie rodzina, a rozwój i finanse. Polki coraz bardziej nastawione na sukces - Strefa Biznesu