Jak włączyć warzywa i owoce do codziennej diety?

AOLE
materiały prasowe
Wszyscy z nas wiedzą, że owoce i warzywa są zdrowe i nie może się bez nich obejść prawidłowo zbilansowana dieta. Mało kto jednak wie, że należy je spożywać 5 razy dziennie a suma ich gramatur nie powina być niższa niż 400 g. Jak włączyć odpowiednią ilość niezbędnych owoców i warzyw do każdego posiłku?


Zaplanuj menu

Robiąc zakupy zazwyczaj planujemy obiad, a śniadania i kolacje przygotowujemy z tego, co zostało w lodówce. To duży błąd, bo do zbilansowanej diety nie wystarczy zjedzenie jabłka czy porcji surówki. Zaplanujmy więc dokładnie każdy posiłek, uwzględniając niezbędną porcję witamin. Najlepiej, by dzienna porcja składała się w 3 porcji warzyw i 2 owoców, jedną z nich możemy zastąpić szklanką 100 procentowego soku.

Zacznij od rana

Kanapki można przyozdobić plasterkiem pomidora lub ogórka, ale to trochę za mało. Dlatego warto wypić do śniadania szklankę soku.

"Owoce i soki, które z nich powstają, to bogate źródło witamin, minerałów i błonnika (soki mętne). Jedno średniej wielkości jabłko, lub porcja soku jabłkowego (200 ml) zapewnia 220 mg potasu oraz od 50 do 100 mg polifenoli, z kolei szklanka soku pomarańczowego zabezpieczy ok. 50 – 60% dziennego zapotrzebowania na witaminę C." - wyjaśnia prof. dr hab. Krystyna Gutkowska.

Przekąski

Owoce i warzywa to doskonałe przekąski, które możemy podjadać między głównymi posiłkami. Warto jest więc mieć je zawsze pod ręką. Jeżeli nie lubimy jeść ich w całości, możemy pokroić w słupki czy cząstki, które doskonale nadają się do podgryzania w pracy, podczas oglądania filmu czy przy czytaniu książki.

Dodatek do posiłku

Warzywa powiny stanowić większość każdego spożywanego przez nas posiłku. Jeżeli nie są jego głównym składnikiem, to zadbajmy ochociaż o to, by były, w dowolnej formie, obecne przy każdym daniu.

Dbajmy o dobre nawyki dzieci

Jeżeli owoce i warzywa będą towarzyszyły naszym dzieciom od najmłodszych lat, łatwo wyrobimy w nich prawidłowe nawyki żywieniowe. Pamiętajmy, by przygotowując najmłodszym drugie śniadanie do szkoły, dołożyć kartonik soku, jabłko, gruszkę, czy pokrojone marchewki.

Jeżeli włożymy trochę wysiłku w systematyczne wdrożenie odpowiedniej ilości warzyw i owoców do naszej codzienej diety, wkrótce stanie się to nawykiem i nie będziemy już sobie wyobrażać pełnowartościowego posiłku bez odpowiedniej porcji niezbędnych witamin.

Zobacz także:

Wideo

Materiał oryginalny: Jak włączyć warzywa i owoce do codziennej diety? - Strona Kobiet

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pola

Najłatwiej i najlepiej dietę uzupełnić sokami z warzyw i owoców wg. zaleceń terapiasokami.pl/dlaczego-warto-pic-soki. Odkąd pojawiły się wyciskarki do soków, to uzupełniam swoją dietę sokami pełnych witamin. Dzięki temu mam świetne zdrowie, młody wygląd i dużo energii.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3