Jak skutecznie promować biznes w sieci?

Materiał informacyjny Lumo

Rosnąca liczba klientów i zwiększanie przychodów to główne przyczyny promowania biznesu w sieci. Skutecznych na to sposobów jest kilka, bo Internet w obecnych czasach jest najlepszym miejscem, w którym można zaprezentować firmę potencjalnym klientom. Jakie działania przynoszą najlepsze rezultaty? Czy pozycjonowanie daje wymierne korzyści? Jaka inna aktywność przełoży się na zainteresowanie klientów Twoim biznesem?

Pozycjonowanie stron, czyli zwiększenie widoczności strony w Google

Wydatki na reklamę w Internecie są zwiększane z roku na rok. Działalność online jest więc bardzo istotnym miejscem na promocję biznesu. Warto być widocznym w sieci bez względu na to, czy Twoja firma dopiero zaczyna działalność, czy ma już ugruntowaną pozycję na rynku.

Pozycjonowanie stron, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization) to forma reklamy w skład, której wchodzą działania mające na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na zapytania, które związane są z branżą, w której działasz.

Oprócz tego ważne jest, aby strona była czytelna i intuicyjna. Interfejs i menu powinny być zbudowane prosto, aby każdy użytkownik mógł szybko znaleźć to, czego szuka. Im mniej czasu mu to zajmie, tym lepsze wrażenia odniesie i tym większa szansa, że zdecyduje się na kontakt lub zakup oferowanych produktów.

Wynika to z faktu, iż osoby, które decydują się na zakupy przez Internet, robią to z oszczędności czasu. Chcą zrobić zakupy szybko i bez wychodzenia z domu. Trzeba im w tym pomóc i zadbać o ich późniejsze wrażenie, aby zechcieli wrócić na stronę firmy. Wysokie pozycje w Google to jeden z pierwszych i najważniejszych czynników, które zadbają o pozytywną relację.

Pozycjonowanie strony jest niezbędnym działaniem, które warto wdrożyć, prowadząc biznes nie tylko online.

SEO, czyli pozycjonowanie - jakie daje korzyści

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google zapewniają większy ruch na Twoją stronę. Fakt ten wiąże się z wieloma pozytywnymi następstwami. Jakie są korzyści wynikające z pozycjonowania strony? Oto lista najważniejszych z nich:

  • Rozwój biznesu i wzrost zysków,
  • Przewaga nad konkurencją,
  • Możliwość dotarcia z ofertą firmy do potencjalnych klientów,
  • Wzrost rozpoznawalności firmy,
  • Budowanie zaufania do marki,
  • Polecanie serwisu innym osobom,
  • Mniejsze koszty dotarcia do klientów.

Warto wspomnieć, że efekty pozycjonowania utrzymują się długo. Dlatego inwestując w SEO możemy spodziewać się znacznego zwrotu z poniesionych nakładów na pozycjonowanie w Google.

Więcej o pozycjonowaniu stron w Bydgoszczy przeczytasz: lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/bydgoszcz

Oczywiście pozycjonowanie strony internetowej nie jest jedyną metodą promocji serwisu. Można zastanowić się również nad innymi formami reklamy, aby kreować profesjonalny wizerunek firmy w sieci.

Google Ads, dawniej Google AdWords to system reklamowy od Google, który pozwala na wyświetlanie się linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Płatne linki pozwalają na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów, którzy korzystają z wyszukiwarki Google.

Najczęściej występują w formie reklam tekstowych i wyświetlają się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych. Rozliczenie za nie odbywa się w systemie Cost Per Click (CPC), co oznacza opłatę za każde kliknięcie w link.

Reklama w Google oferuje tworzenie i emisję reklam tekstowych, które oznaczane są przy pomocy specjalnej etykiety. Może dotyczyć również zakupów Google, reklamy display w sieci GDN, reklamy wideo czy remarketingu. Wraz z rozwojem Internetu możemy korzystać z jeszcze doskonalszych narzędzi jak reklamy graficzne w sieci partnerów Google, reklamy w YouTube czy Google Merchant, czyli linków sponsorowanych dla sklepów online.

Zalety kampanii Facebook Ads

Reklama na Facebooku to korzystna strategia pozwalająca na szybkie dotarcie do potencjalnych klientów. Facebook jest platformą przystępną reklamodawcom, dlatego korzystanie z niego jest szczególnie polecane, tym markom, które swoje usługi lub produkty kierują do młodszego pokolenia i mają określone grupy docelowe.

Jedną z najważniejszych zalet, jakie ma kampania Facebook Ads jest jej niski koszt w porównaniu do potencjalnych zysków. Jakie są inne korzyści? Oto lista:

  • Duża i zaangażowana społeczność Facebook'a
  • Możliwość automatyzacji i wyłączenia reklam w odpowiednim momencie,
  • Możliwość określenia dokładnej grupy docelowej,
  • Wgląd do statystyk z przeprowadzanych reklam,
  • Wprowadzenie wielu form reklamy i ich kreatywność.

Podsumowanie

Promując biznes w sieci warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Najpopularniejszymi sposobami promocji oferty i działalności firmy jest pozycjonowanie stron w Google oraz płatne kampanie w Google Ads i Facebook Ads. Każda ze wspomnianych form reklamy pozwala precyzyjnie dotrzeć do potencjalnych klientów.

Planując kampanię w Internecie warto wybrać doświadczonego partnera, który odpowiednio zaplanuje kampanie i optymalnie wykorzysta budżet do przygotowania skutecznej kampanii.

Artykuł przygotowany we współpracy z agencją Lumo, specjalistami w pozycjonowaniu stron i prowadzeniu kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Pozycjonowanie czy SEM. Jaka kampania okaże się skuteczna dla Twojej firmy?

Pozycjonowanie to skuteczna forma promocji dla małych firm

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie pomoże Twojej firmie w rozwoju. Dlaczego inwestycja w SEO ma sens?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!