Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak NIE jeździć na suwak, czyli cwaniactwo na drodze [zobacz wideo]

sier, źródło: KWP w Kielcach
Kierowca, który wymusił pierwszeństwo, był pewien, że zna przepisy. Policjanci teraz mu wytłumaczą, że musi się doszkolić.
Kierowca, który wymusił pierwszeństwo, był pewien, że zna przepisy. Policjanci teraz mu wytłumaczą, że musi się doszkolić. KWP w Kielcach
Po wejściu w życie przepisów dotyczących jazdy na suwak, na drogach pojawił się nowy typ kierowców. To mistrzowie kierownicy, którzy uważają, że pierwszeństwo należy im się zawsze i wszędzie, gdy kończy się ich pas ruchu. Nie wiadomo, czy w tym przypadku zachowanie wynikało z niewiedzy, czy kierowca celowo nadinterpretował przepisy... Pewne jest, że odpowie za swoje zachowanie.

Do bardzo niebezpiecznej sytuacji doszło w niedzielę (12 stycznia) po godzinie 15:00 na ul. Grunwaldzkiej w Kielcach. Wtedy to, kierujący osobowym peugeotem jechał lewym pasem ruchu i postanowił z pełną prędkością zmienić pas ruchu. Manewrem tym wymusił pierwszeństwo na innym kierującym i spowodował bardzo niebezpieczną sytuację. Po tym mężczyzna zatrzymał się na lewym pasie ruchu, wysiadł ze swojego auta i podszedł do kierującego, na którym wymusił pierwszeństwo, by krótko z i nim porozmawiać na temat zaistniałej sytuacji. Na zarejestrowanym nagraniu słychać kierującego peugeotem, który mówi: „ale teraz jest suwak”.

Nagranie trafiło do świętokrzyskich policjantów za pośrednictwem skrzynki "Stop Agresji Drogowej" i już zostało przekazane funkcjonariuszom z Komedy Miejskiej Policji w Kielcach, którzy w tej sprawie prowadzą odpowiednie postępowanie.

Czego nie zrozumiał kierowca?

Prawidłowa jazda na suwak

Przepisy dotyczące „jazdy na suwak” weszły w życie 6 grudnia 2019 roku i precyzują sposób zachowania kierowców w sytuacji występowania zatoru na drodze, przy jednoczesnym zanikaniu pasa ruchu lub występującej na nim przeszkodzie.

Należy podkreślić że, musi występować znaczne zmniejszenie prędkości, a więc zazwyczaj będzie to spowolnienie „zatorem drogowym”, w którym pojazdy stoją lub poruszają się z niewielką prędkością. Przyczyną zatoru drogowego może być zarówno duże natężenie ruchu, jak również kolizja, bądź awaria pojazdu, itp.

Zasada „jazdy na suwak” nie znajduje zastosowania w przypadku istotnego zmniejszenia prędkości pojazdów względem prędkości dopuszczalnej, gdy ta zmniejszona prędkość będzie nadal wyższa, niż w przypadku zatoru drogowego (np. przypadek spowolnienia ruchu z 90 km/h do 40 km/h). Co istotne, zasada „jazdy na suwak” nie będzie miała zastosowania również w przypadku dojeżdżania do końca pasa ruchu, jeżeli nie występuje zator drogowy.

***
ZOBACZ:

Na chodniku, w bramie, na torach... nie przejdziesz i nie przejedziesz - tu parkuje mistrz! Bydgoscy strażnicy miejscy często wzywani są do nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów. Pomysłowość niektórych kierowców nawet ich potrafi zadziwić.  Oto "najciekawsze" pomysły mistrzów parkowania w Bydgoszczy. ➤ Zapraszamy do obejrzenia zdjęć na dalszych stronach.

Nie przejdziesz, nie przejedziesz... Tak parkują "mistrzowie...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo