Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak kreuje się przyszłość

Jacek Kowalski
Colian - Jutrzenka
Colian - Jutrzenka Tomasz Czachorowski
Jan Kolański otworzył we wrześniu potężny zakład produkcyjny, więc żeby uczcić nową inwestycję, prezes Coliana zorganizował w Myślęcinku piknik dla wszystkich pracowników. Bawiło się 1700 osób - i na tym właśnie, zdaniem Kolańskiego, polegać ma koncepcja promowania firmy: na wychodzeniu do ludzi.

Prezes Kolański systematycznie unika mediów i nie da się ukryć, że ma w tym spore osiągnięcia. Potrafi sprawić, że gazety piszą nie o nim, a o jego przedsięwzięciach. Więc zanim 19 września otworzył w Bydgoszczy nowy zakład, mający znacznie podwyższyć produkcję całej grupy, ale głównie Jutrzenki - informował szeroko i o pikniku dla pracowników, i spotkaniu dla podwykonawców:
- W końcu to dzięki ich pracy powstała ta inwestycja - mówi dla „Biznesu Kujawsko-Pomorskiego”.

Od ziół do słodkości

Jan Kolański zaczynał dwadzieścia kilka lat temu od założenia niewiele wówczas znaczącej firmy Ziołopex. W stosunkowo niedługim czasie udało mu się zbudować potężne imperium, w którym główną rolę gra teraz bydgoska Jutrzenka. I to właśnie ten zakład najbardziej skorzysta na otwartym przy ul. Srebrnej Centrum Logistycznym Grupy Kapitałowej Colian. - To nie do końca jest tak z tą nazwą - krzywi się lekko prezes. - Nazwa powstała, gdy mieliśmy zaledwie plany i to dużo skromniejsze. Po rozbudowie, możliwej dzięki finansowemu wsparciu przedsięwzięcia przez Unię Europejską, powinniśmy też zmienić i tę nazwę, ale zostaliśmy już przy niej niejako siłą rozpędu.
Jak zwał, tak zwał. Ważne, że nowy zakład Kolańskiego, który powstał za niebagatelną kwotę 60 milionów złotych (prezes prostuje, że znacznie więcej, bo przecież nie wrzucał do kosztów np. przebudowy portierni…), ma podnieść moce przerobowe Jutrzenki do 30 tysięcy ton. Jan Kolański: - Zatrudnimy też nowych ludzi. Nie chcę na razie mówić, ile to będzie osób. Sądzę, że w granicach kilkudziesięciu.

Oczywiście - ludzie…

Zakład na Osowej Górze już robi wrażenie, ale to dopiero początek przedsięwzięcia, precyzyjnie zaplanowanego przez Jana Kolańskiego: - Możemy mówić zaledwie o pierwszym etapie. Wkrótce staną tam kolejne linie produkcyjne i będziemy rozwijali zakład dalej. Stąd mówienie o 60 milionach, jako o całkowitym koszcie inwestycji, jak sam pan rozumie, jest na wyrost - podkreśla.
Prezes mówi, że kieruje się w biznesie mottem: „Najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej kreowanie”. - Dlatego właśnie chcemy uciec konkurencji do przodu w branży cukierniczej. Wytwarzać ciastka, których nie robi nikt inny. Nieskromnie powiem, że chciałbym stworzyć przyszłość słodyczy, a tym samym zaistnieć w historii.
Gdy otwierał nowy zakład, Jan Kolański zaprosił na spotkanie nie tylko dziennikarzy. Zorganizował imprezę dla biznesowych partnerów, ale także zafundował swoim pracownikom piknik w Myślęcinku. Sam prezes Coliana mówi, że sukces zawdzięcza przede wszystkim ludziom, z którymi pracuje i którzy dla niego pracują. Specjaliści od marketingu zwracają jeszcze uwagę, że w dobie coraz agresywniejszej walki na rynku nic nie robi tak dobrze firmie, jak kanalizowanie uwagi na ludzi w niej zatrudnionych. Zyskuje się wówczas i dobry wizerunek, i lojalność pracowników.

Colian, czyli...

... rozwijająca się polska grupa kapitałowa z siedzibą w Opatówku, produkująca i dostarczająca na rynek artykuły spożywcze: słodycze, kulinaria, przyprawy i bakalie oraz napoje. W jej portfolio znajdują się takie marki jak: Goplana, Solidarność, Jutrzenka, Familijne, Grześki, Jeżyki, Akuku!, Appetita, Hellena czy Siesta.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera