[break]
Widać za to było wczoraj determinację przedstawicieli dzielnic okalających rzeczoną ulicę. Pod wodzą szefa stowarzyszenia, Dariusza Smóla, i Rady Osiedla Wilczak-Jary, rozwinięto banery z napisem „Nakielska do przebudowy!” i „Zgadzasz się? Pomachaj nam!”. Kierowcy machali ochoczo, a po pikiecie Dariusz Smól zawiózł do ratusza petycję. Stowarzyszenie wieszczy, że kierowców czeka wkrótce dramat w odcinkach.
- Dlatego nasza petycja dotyczy przebudowy Nakielskiej na całej długości - zaznacza prezes. Przypomina, że historia czekania na drogowy cud sięga 2006 r., a projekty są stale przesuwane na kolejne lata. W petycji stowarzyszenie podkreśla ważność, ale i obciążenie ulicy. Korzystają z niej mieszkańcy osiedli: Prądy, Miedzyń, Wilczak, Jary, Flisy, Błonie, Osowa Góra i gminy Białe Błota.
Dziewięciu korepetytorów odmówiło uczenia angielskiego(...). Zrezygnowali ze względu na trudy podróży. - uczestniczka happeningu
- W godzinach szczytu stoi się w korku ponad 15 minut. Autobusy też stoją, czasem cztery naraz - mówią uczestnicy happeningu. Nikomu się to nie podoba. - Na dziesięciu korepetytorów, aż dziewięciu odmówiło uczenia angielskiego za nie najgorsze pieniądze. Zrezygnowali ze względu na trudy podróży - mówi jedna z protestujących pań. Owszem, są drogi alternatywne, np. wąska i zakorkowana Bronikowskiego, albo ul. Ofiar Hitleryzmu tak zdewastowana, że ograniczono tam prędkość do 30 km/h.
Nakielska to najczęściej pomijany w inwestycjach miejskich trakt drogowy. Drobne naprawy nawierzchni od ronda Grunwaldzkiego do ul. Wrocławskiej, zdaniem protestujących, nie rozwiązują głównego problemu - braku płynnego przejazdu ulicą w obu kierunkach.
Sprawa jest pilna, bo: - W 2019 roku skończy się budowa drogi S5. W Lisim Ogonie powstanie węzeł drogowy, znacząco wzrośnie ruch na Nakielskiej - analizuje Dariusz Smól. - Przy ul. Plażowej ma powstać parking „Park and Ride”. Parkingi te mają zatrzymać potok samochodów na przedmieściach i umożliwić dalszą podróż komunikacją miejską - z naciskiem na transport szynowy. Na razie mamy tylko jedną linię autobusową. System zadziała po przebudowie Nakielskiej i wiaduktu kolejowego, spowalniającego ruch, i przedłużeniu linii tramwajowej do ul. Plażowej i gdy powstanie zachodnia obwodnica Śródmieścia, od ul. Grunwaldzkiej do ul. Leszczyna i dalej do ul. Szubińskiej. To wizja zapisana w strategii miasta do 2030 roku...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?