Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiskusie! Pisz prościej

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Marcin Łoboda i Krzysztof Matela byli zgodni, że podatnik to klient, nie petent
Marcin Łoboda i Krzysztof Matela byli zgodni, że podatnik to klient, nie petent Dariusz Bloch
- Chciałbym w urzędzie otwartych i czystych toalet. I klimatyzacji. Bo jak czekam kilka godzin w duchocie, to mam wrażenie, że ktoś chce żebym skruszał przed rozmową - mówi Krzysztof Matela, kanclerz BCC w Bydgoszczy.

Wczoraj w siedzibie Izby Skarbowej przy ul. Czartoryskiego w Bydgoszczy odbył się regionalny finał konkursu na „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy”.
[break]

- Piszcie prościej i krócej. Rekordowe zdanie, które otrzymałem w piśmie, liczyło 126 słów, z których nic nie zrozumiałem. Po co wysyłacie pisma na pięć stron, pisane takim językiem, że muszę dać je trzem radcom prawnym, żeby zorientować się, o co chodzi? - wytykał skarbowcom Krzysztof Matela. - Jak macie wątpliwości, czy to, co chcecie wysłać, jest zrozumiałe dla normalnych ludzi, to zejdźcie na dół i zapytajcie kogokolwiek w kolejce w urzędzie, czy zrozumiał, co napisano. Lepszego testu nie ma.

Przedsiębiorców irytuje też, że godziny otwarcia kas w urzędach są różne od tych, w których funkcjonuje sam urząd. - Dlaczego mając decyzję w ręku nie mogę załatwić sprawy od razu, wpinając się kartą w terminal albo idąc do kasy, nie mówiąc o przelewie przez komórkę? Przelew może iść natychmiast i zamykamy sprawę. Po co urzędnicy piszą pisma za potwierdzeniem odbioru, przez co muszę iść na pocztę i tracić godziny? - pyta Krzysztof Matela.

Przedsiębiorcy chcą również wydłużenia pracy urzędu zdecydowanie poza godzinę 16.00, domagają się rozszerzenia zakresu przyjmowanych dokumentów via e-mail. Co ciekawe, chcą również zwiększenia liczby etatów w skarbówkach, by obsługa przebiegała sprawniej.

To tylko kilka wniosków od biznesu, które „wypłynęły” przy okazji ogólnopolskiego konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” organizowanego przez Ministerstwo Finansów i Business Centre Club.

Przedsiębiorcy wyszli jednak ze spotkania zadowoleni. Dyrektor Kujawsko-Pomorskiej Izby Skarbowej w Bydgoszczy wydawał się bowiem zgadzać z większością zgłoszonych przez nich postulatów.
- Wolałbym, żebyśmy wszelkie sprawy, co do których nie ma wątpliwości, mogli załatwiać drogą elektroniczną. Wtedy odpadłaby kwestia toalet, klimatyzacji czy miejsc parkingowych - podkreślał Marcin Łoboda. - Na pewno będziemy rozszerzać drogi komunikacji elektronicznej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty