Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

[BYDGOSKI ROWER AGLOMERACYJNY] Bydgoszcz stanie się jednośladowym imperium?

Tomasz Zieliński
Program miejskiego roweru w Bydgoszczy okazał się wielkim sukcesem
Program miejskiego roweru w Bydgoszczy okazał się wielkim sukcesem Infografika: Kamil Mójta
Bydgoski Rower Aglomeracyjny. Statystycznie wypożyczyliśmy go 1,3 raza w sezonie. Więcej od nas jeżdżą tylko szczecinianie. Nowe stacje nad Brdą mają pojawić się za pół roku.

[break]
Blisko pół miliona wypożyczeń BRA do końca sierpnia - takiego sukcesu nie spodziewał się nikt. Pomijając zawirowania serwisowe, program miejskiego roweru w Bydgoszczy okazał się wielkim sukcesem.

Nawet w niepogodę

Z zestawienia przygotowanego przez magazyn „Rowertour” wynika, że częściej od bydgoszczan z miejskich jednośladów korzystali tylko mieszkańcy Szczecina, miasta porównywalnego wielkością z naszym. Tyle że w stolicy Pomorza Zachodniego to już drugi sezon działalności roweru miejskiego. Tamtejszym operatorem również jest firma BikeU.

PRZECZYTAJ:To musiał być sukces?

- Pomimo brzydkiej już pogody, BRA nie zwalnia i codziennie notujemy wiele wypożyczeń - mówi Marcin Jeż z BikeU. - Najbardziej cieszy nas stabilność liczby wypożyczeń - jest wysoka, pomimo wakacji i aury. - Rower przyjął się świetnie - ocenia z kolei Ireneusz Nitkiewicz, miejski radny i zapalony rowerzysta. - Jedyne, do czego można mieć zastrzeżenia, to częstotliwość serwisowania przez operatora. Firma poradziła sobie natomiast dobrze z przewożeniem jednośladów do stacji na górnym tarasie, co początkowo szwankowało i nie podobało się mieszkańcom.

Rowerem i autobusem

Działalność BRA powoli podsumowuje też ZDMiKP. - Oprócz zastrzeżeń do stanu technicznego, dostrzegamy też wiele pozytywów - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg. - Nawet wakacje nie zatrzymały entuzjastycznego przyjęcia, bo zanotowano spadek wypożyczeń ze 100 tysięcy na 70 tysięcy - spodziewaliśmy się większego.

W przyszłym roku nie mamy co liczyć na nowe stacje miejskie, natomiast powinny przybyć nam co najmniej dwie -trzy komercyjne. - Kończymy rozmowy w sprawie stacji na Błoniu przy cukierni Adama Sowy. Przyszły rok to także stacja przy markecie IKEA, choć firma deklaruje chęć uruchomienia stacji jeszcze w tym roku - wyjaśnia Marcin Jeż.

Co dalej z BRA? - W Białymstoku zintegrowano system z transportem miejskim, włącznie z systemem zniżek dla użytkowników rowerów i autobusów. Gdańsk takie rozwiązanie przygotowuje. - Rzecz warta rozważenia i policzenia kosztów - zapowiada Krzysztof Kosiedowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: [BYDGOSKI ROWER AGLOMERACYJNY] Bydgoszcz stanie się jednośladowym imperium? - Express Bydgoski