Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budynek dworca głównego pnie się w górę, na zapleczu także zmiany

Redakcja
Stary peron przeszedł do historii. Z otwarciem nowego, po kapitalnym remoncie, zaczyna się nowa era w życiu bydgoskiego dworca kolejowego. Oby bez reklamacji i poprawek
Stary peron przeszedł do historii. Z otwarciem nowego, po kapitalnym remoncie, zaczyna się nowa era w życiu bydgoskiego dworca kolejowego. Oby bez reklamacji i poprawek Tomasz Czachorowski
Nowy peron drugi od wczoraj cieszy oczy pasażerów, ale martwi ich nogi, bo przy schodach nie ma jeszcze podjazdów dla wózków, walizek na kółeczkach. Oby to były tylko chwilowe „schody”.

Wizualnie peron prezentuje się doskonale. Asfaltową nawierzchnię zastąpiła kolorowa kostka, z czerwono-żółtym-ostrzegawczym szlakiem tuż przy skraju peronu. Nie ma już tabliczek starego typu, są za to elektroniczne informatory, całości dopełniają gustowne ławeczki i szklany schowek dla pasażerów.
[break]

- Myślałem początkowo, że to palarnia, bo podobne akwaria widziałem w Poznaniu i były przeznaczone dla palaczy, ale szkło to świetny pomysł - mówi pan Marek, który wczoraj wyjeżdżał z Bydgoszczy do Warszawy. - Wszystko widać, jest ciepło, nie wieje, łatwo się taki „klosz” myje.

Naszej rozmowie przysłuchiwał się pan Zbigniew, kolejarz z wieloletnim stażem. - Czy jest ładnie? Trzydzieści lat tędy przejeżdżam i zawsze było siermiężnie, aż tu nagle nowa jakość. Czekam na koniec remontu, ciekawi mnie, jak zagra ze sobą całość.
Nie wszyscy są zadowoleni z tego etapu prac, sugerują, że remont „dwójki” nie został jeszcze dopięty na ostatni guzik. - Niemożliwe, żeby ktoś zapomniał o podjazdach przy schodach, a to przecież podstawa w architekturze miejskiej, coś tak oczywistego jak obniżone krawężniki. Widziałem ludzi targających po schodach walizki na kółkach, nie wiem, jak radzą sobie matki z dziećmi w wózkach - zastanawia się pan Marek.

Wraz z otwarciem dla pasażerów peronu nr 2, zamknięta zostaje „czwórka”. Wejście na peron pierwszy odbywać się będzie przez budynek dworca tymczasowego. Do pozostałych rejonów dworca dostać się można także przez obecnie remontowany tunel pocztowy, skręcając na jego końcu w lewo i udając się na peron trzeci, aby stamtąd, znów wchodząc w tunel główny, dojść na peron, np. drugi lub piąty.

Remont dworca Bydgoszcz Główna ma się zakończyć pod koniec roku 2015. Łączna wartość projektu to ok. 197 mln zł. Obiekt zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Oprócz ścieżek prowadzących i specjalnych oznaczeń dla osób niedowidzących, w budynku pojawią się także windy wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w języku Braille’a. Poza przebudową budynków, realizowana jest gruntowna modernizacja przejścia podziemnego wraz z peronami i porządkowanie przestrzeni wokół stacji.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera