Budowa ekspresowej zakopianki. Inwestycja imponuje [ZDJĘCIA]

ah, pb
Prace przy budowie ekspresowej zakopianki trwają w najlepsze. Szczególnie duże postępy widać w tunelach, które i na zdjęciach, i w rzeczywistości robią ogromne wrażenie. Niesamowicie prezentują się też pierwsze odcinki wiaduktów, które miejscami będą mieć wysokość kilkudziesięciu metrów.

W październiku ukryte przed deszczem tunele zyskały na długości. Z końcem października prawa nitka tunelu liczyła 306 m metrów, podczas gdy lewa osiągnęła długość 274 metrów. W ubiegłym miesiącu konstrukcja zyskała również nowe betonowania w kolejnych segmentach oraz zbrojenia, które wkrótce umożliwią dalsze postępy prac.

Tunel jest jednak tylko jedną z części powstającej trasy. Całość jest podzielona na trzy odcinki, które po zakończeniu prac będą miały łączną długość 16 kilometrów. Skomplikowany wykop jest najtrudniejszą z jej części. Jednocześnie to element, którego budowa zakończy się najpóźniej. Tunelem zajmującym fragment odcinka od Naprawy do Skomielnej Białej pojedziemy dopiero w 2021 roku. Docelowo będzie miał prawie 2 kilometry długości.

Pierwszym odcinkiem nowej drogi pojedziemy już końcem przyszłego roku. Pokonamy nim trasę od Lubnia do Naprawy. Wiadomo już, że przedłużą się prace na budowie od tunelu w kierunku Rabki, gdzie wykonawca musi wykonać dodatkowe prace.

Jak będzie wyglądać zakopianka za kilka lat? Zobacz wizualizacje!

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 26

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Wideo

Materiał oryginalny: Budowa ekspresowej zakopianki. Inwestycja imponuje [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
małopolanin

No tak to jest jak się ignorant wypowiada, taki jak ty.

W skałach co za filozofia budować? To nie prehistoria, zeby trzeba było ręcznie kuć. Wysadzi się skałę, wyrówna, położy asfalt i wio. Żadnej podbudowy nie trzeba, zadnego stabilizowania gruntu. Nic. Wszystko natura zrobiła, tylko korzystać.

A tutaj mamy drążenie we fliszu karpackim, który jest bardzo trudnym geologicznie obszarem, a praktyznie cała poludniowa Polska to grunty bardzo wysadzinowe, wysadzinowe, a w NAJLEPSZYM razie wątpliwe. Co ty tu do Norwegii poruwnujesz! W takich doskonałych warunkach jak tam są to każdy by mógł budować i te ich drogi jeszcze za 500 lat nie siądą tak jak nasze po 10 latach.

G
Grucha

Czym tu się zachwycać . W Norwegii 25 km tunel wybudowali w 5 lat i to tylko w skałach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3