Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Boom na auta nowe i z odzysku

Grzegorz Gacki
W styczniu 2007 roku sprzedano na polskim rynku 22717 nowych samochodów osobowych - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny.

W styczniu 2007 roku sprzedano na polskim rynku 22717 nowych samochodów osobowych - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny.

<!** Image 2 align=right alt="Image 45581" sub="Najwięcej nowych samochodów sprzedała w styczniu Toyota, która prowadzi na polskim rynku motoryzacyjnym">To wynik o niemal 22 procent wyższy niż uzyskany przed rokiem i najlepszy rezultat miesięczny od półtora roku. Styczniowy wynik jest przede wszystkim efektem kampanii wyprzedażowych, które prowadzone były w salonach samochodowych, atrakcyjnych akcji promocyjnych dla rocznika 2006 oraz bogatej oferty finansowej, a zwłaszcza rabatowej.

Pierwsza dziesiątka

Listę najchętniej kupowanych w styczniu marek otwiera, podobnie jak rok wcześniej, Toyota, która sprzedała 3170 samochodów i zanotowała niemal 25-procentowy wzrost w ciągu roku. Wiceliderem rynku jest Skoda. Na zakup czeskich samochodów zdecydowało się w styczniu 2.810 klientów, więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce utrzymał Opel. To jedna z nielicznych firm, które nie osiągnęły w pierwszym miesiącu sprzedaży rezultatu sprzed roku: z salonów Opla wyjechało w styczniu 2251 aut, o 5,7 procent mniej niż rok wcześniej.

<!** reklama left>Czwarta lokata na rynku należy ponownie do Fiata. Samochody włoskiej marki znalazły 2091 nabywców. Na piątym miejscu, niemal tradycyjnie, uplasował się Ford z wynikiem sprzedaży w wysokości 1588 sztuk.

Trzy kolejne pozycje zajmują kolejno Peugeot, Renault i Citroen. Wszystkie francuskie marki uzyskały w styczniu 2007 roku większe wyniki niż rok wcześniej: odpowiednio 1563, 1466 i 1257 aut.

Dziewiąty rezultat stycznia i dziewiąta lokata w rankingu należy do Volkswagena. Na zakup niemieckich samochodów zdecydowało się w pierwszym miesiącu 1247 nabywców, o 83,9 procent więcej w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku.

Listę dziesięciu marek, najchętniej kupowanych przez polskich klientów, zamyka Honda. Tegoroczny wynik w wysokości 913 sprzedanych samochodów jest o 5,9 procent wyższy niż rok wcześniej.

Powodzeniem cieszą się także auta z drugiej ręki. W styczniu sprowadzono do Polski prawie 70 tys. używanych samochodów osobowych.

Używane też dobre

Wynik ten jest o ponad 85,7 procent wyższy niż rok wcześniej, jednak do niskiego poziomu z początku 2006 roku przyczyniły się zdecydowanie gorsze warunki pogodowe oraz oczekiwanie na zmiany w przepisach.

Nieco lepiej niż w poprzednich miesiącach wygląda struktura wiekowa sprowadzonych aut. Najmniejszą grupę stanowią nadal samochody w wieku poniżej 4 lat (6,3 procent). Auta w wieku powyżej 10 lat stanowią mniej niż 50 procent, a w wieku 4-10 lat - prawie 44 procent. W roku 2006 było to odpowiednio 6,6 proc. (poniżej 4 lat), 58,2 procent (powyżej 10 lat) i 34,2 procent (4-10 lat).

Wprowadzenie dwóch stawek akcyzy - w zależności od pojemności silnika i uniezależnienie jej od wieku sprowadzanego - auta powinno wpłynąć na utrzymanie takiej tendencji.(eGospodarka)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!