Asteroida Apophis może uderzyć w Ziemię! Kiedy to nastąpi? Jest Ostrzeżenie NASA!

online, Tadeusz Oszubski
NASA ostrzega. Asteroida Apophis może uderzyć w Ziemię. To byłby koniec świata. Jak bardzo jest to prawdopodobne? pixabay
Przez Układ Słoneczny przelatują dziesiątki tysięcy obiektów. Część z nich spada na Ziemię. Te mniejsze spalają się w atmosferze, większe mogą zagrozić naszej planecie, a wręcz przynieść koniec ludzkości... Jedną z potencjalnych zagrożeń jest uderzenie asteroidy Apophis. Czy jest prawdopodobne, że asteroida Apophis uderzy w Ziemię?

Apophis została odkryta 19 czerwca 2004 roku przez Roya Tuckera, Davida Tholena oraz Fabrizio Bernardiego w ramach finansowanego przez NASA programu poszukiwania planetoid Uniwersytetu Hawajskiego w Kitt Peak National Observatory w Arizonie. O asteroidzie Apophis zrobiło się głośno w 2005 roku. Astronomowie z University of Michigan w USA opublikowali wówczas pełniejsze dane na temat planetoidy Apophis (2004 MN4), która 13 kwietnia 2029 r. przeleci obok Ziemi. Apophis ma średnicę ok. 330 m.

Nazwa planetoidy pochodzi od Apophisa, demona destrukcji i symbolu ciemności w mitologii egipskiej.

Asteroida Apophis uderzy w Ziemię. Czeka nas koniec świata?

W 2005 roku naukowcy stwierdzili, że do zderzenia może dojść z małym prawdopodobieństwem, ok. 0,003 proc. A nawet jeśli do kolizji dojdzie, to katastrofa będzie miała charakter lokalny, porównywalny do uderzenia meteorytu tunguskiego na Syberii w 1908 r. Tylko że i takich skutków nie można bagatelizować. Wtedy obiekt o szacunkowej średnicy 80 m uderzył w odludny obszar tajgi i powalił tysiące kilometrów kwadratowych lasów. Gdyby trafił w gęsto zasiedloną Europę, zginęłyby setki tysięcy ludzi. Jeśli 400-metrowy Apophis ominie Ziemię, to w odległości zaledwie trzech jej średnic, czyli ponad 36 tys. km. Ponieważ znacznie dalej położony Księżyc wpływa na ocean światowy na Ziemi, to przelot planetoidy w tak niewielkiej odległości może zakłócić ruch wód i powietrza, a więc doprowadzić do klęsk żywiołowych.

Asteroida z własnym księżycem zbliża się do Ziemi. Gdzie i kiedy będzie widoczna na niebie? Czy grozi nam niebezpieczeństwo?

Trajektoria asteroidy Apophis przebiega tak, że ciało niebieskie znalazło się w pobliżu Ziemi 22 marca. Stąd pogłoski o końcu świata tego dnia

Aphosis będzie widoczna gołym okiem!

• Asteroida Apophis porusza się z prędkością 30,73 km/s, a obieg Słońca zajmuje jej 323 dni i 14 godzin.
  • Według obecnych danych planetoida znajdzie się najbliżej Ziemi w piątek 13 kwietnia 2029 roku. Minie wtedy Ziemię w odległości ok. 38 000 km.
  • Będzie to pierwszy tak duży obiekt w znanej historii, który minie Ziemię w tak małej odległości.
  • Obiekt będzie widoczny gołym okiem w Europie, Afryce i zachodniej Azji.
  • Naukowcy uważają, że planetoida tej wielkości mija naszą planetę w podobnej odległości średnio raz na 1500 lat.
  • NASA zakwalifikowała asteroidę Aphosis jako potencjalnie niebezpieczną.

Sekwencja zdjęć ukazująca ruch planetoidy:

Ilustracja
By Osservatorio Astronomico Sormano - http://www.brera.mi.astro.it/sormano/gallery/INDEX.html#(99942)_Apophis, CC BY-SA 3.0, Link

Asteroida Apophis jest realnym zagrożeniem i może spowodować koniec świata

To nie będzie koniec kłopotów związanych z Apophisem. Bo zależnie od tego, jak grawitacja Ziemi wpłynie na ruch planetoidy, będzie się ona później przemieszczała. Wróci do nas - w latach 2035, 2036 i 2037. Naukowcy przyznają, że następnych przelotach szansa na kolizję rośnie. Ryzyko uderzenia tej planetoidy w Ziemię będzie coraz większe: będzie to aż 1 do 6250, że Apophis zderzy się z Ziemią!

NASA informuje, że asteroida Apophis znajdzie się najbliżej ziemi 13 kwietnia 2029 roku i istnieje prawdopodobieństwo, że uderzy ona w Ziemię. Jest jednak to jednak mało prawdopodobne.

Czy Apophis uderzy w Ziemię?

Krowa PLUS, świnia PLUS, nauczyciele bez pieniędzy. Internau...

Apophis uderzy w Ziemię. Co by było, gdyby...

NASA wstępnie oszacowała, że uderzenie Apophisa wyzwoliłoby energię równoważną 1480 megaton trotylu, jednak później zweryfikowała swoje szacunki, które według danych z 2018 roku wynoszą 1200 megaton. Dla porównania największa eksplozja wywołana przez człowieka, bombą termojądrowa zwaną bombą Chruszczowa lub „Car-bombą”, zrzucona próbnie w 1961 roku przez Związek Radziecki na Nową Ziemię, wyzwoliła około 57 megaton. Bomba atomowa Little Boy, która została zrzucona na Hiroszimę, wyzwoliła jedynie energię 0,013 megatony. Energia uderzeń, które odpowiedzialne są za powstanie wielkiego krateru meteorytowego lub katastrofę tunguską, szacowane są na 5–20 megaton. Erupcja wulkanu Krakatau w roku 1883 wyzwoliła energię równoważną 200 megatonom trotylu.

Grafika ilustrująca dlaczego początkowe obserwacje prowadziły do zwiększenia prawdopodobienstwa kolizji planetoidy z Ziemią, by ostatecznie gwałtownie zmaleć. Początkowo, ze względu na niewielką ilość obserwacji, przewidywania przyszłej trajektorii Apophisa były niedokładne, co zilustrowane jest największą elipsą. Wraz z napływem nowych informacji, trajektoria Apophisa była coraz dokładniej wyznaczana, co spowodowało początkowo wzrost prawdopodobieństwa kolizji (średnia elipsa), a następnie gwałtowny jego spadek (najmniejsza elipsa), gdy Ziemia znalazła się poza przewidywaną orbitą Apophisa. wikipedia

Nie tylko Apophis zagraża Ziemi

Ziemi zagraża również inna asteroida - Bennu - PISALIŚMY O TYM W TEJ PUBLIKACJI. Naukowcy szacują, że uderzenie może nastąpić 25 września 2135 roku. Asteroida Bennu orbituje wokół Słońca, jej obieg wokół tego ciała niebieskiego trwa 435 dni. Z każdym okrążeniem zbliża się do Ziemi o 300 tysięcy kilometrów.

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

K
6 stycznia, 23:08, Gość:

Cześć panowie, z tej strony Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://sexanons.eu/monia25

[wulgaryzm] gdzie tu z takim ogłoszeniem ślepa dziwo!

Apopis to ty masz w bani [wulgaryzm] się bo już zygac się tym chce uderzy uderzy sam się [wulgaryzm] i za robotę się wez

i
ipkis

tyle czasu ten sam walkowany temat to juz nudne interia to badziew

R
Rury

Ludzie to rury

Ciągle brednie reporterów. I.... Ci.

13 stycznia, 8:26, Gość.:

I bardzo dobrze , niech pier...nie !!!!!!!!! .......

Lepiej ty się "pier.." młotkiem.

K
Kiki

Zaś koniec Swiata po raz kolejny .Przecież to jest już nudne . O tym końcu świata tyle razy było w zeszłym roku że już to nudne.

.

Nie będzie już PISu. Czekam z niecierpliwością

Gość.

I bardzo dobrze , niech pier...nie !!!!!!!!! .......

D
Dariusz

Ludzie nie czytajcie taki bzdur to są wyssane z palca Nokia nie wie dokładnie to już chodzi od roku 2019 i co chwilę jest inna data końca świata czytacie takie brukowce

Jan
12 stycznia, 7:48, Gość:

Takie [wulgaryzm]ety piszą już od lat. NASA to jedno wielkie GUWNO. Nie wiedzą jak odnaleźć zaginiony samolot czy statek na ziemi a w kosmosie coś znaleźli. Żenada nigdy nikt nie był w kosmosie i nie będzie. Takie bajki i brednie to tylko dziecku mogą wcisnąć. Chociaż już teraz to i dziecko im nie uwierzy.

Jesteś niedouczonym ,, naukowcem " piszesz takie ciemnoty które szkoda komentować ! Nikt nie był w kosmosie i nie będzie.- żenada.

.

12 stycznia, 7:48, Gość:

Zamknij ruj

A
Analfabeta

"... jest szansa, że uderzy".

Wielkie dzięki, gimbusie.

8 stycznia, 01:40, Gość:

Wstyd, żeby publikować takie bzdury.

Jak pierdnie w ziemię to sam to poczujesz a jak w ocean to szybko nauczysz się pływać :P