Alior Bank – sprawdza opinie, ulepsza bankowość internetową i mobilną

Materiał informacyjny
W związku z pandemią koronawirusa Alior Bank jeszcze intensywniej rozwija swoją bankowość internetową oraz mobilną. Wszystko po to, aby klienci jak najwięcej spraw mogli załatwić w pełni samodzielnie, bez konieczności wychodzenia z domu.

Alior Bank rozpoczął ofensywę już w ubiegłym roku, kiedy to wprowadził nową odsłonę bankowości online oraz aplikacji mobilnej. Te kanały kontaktu z bankiem nie tylko zmieniły swoje nazwy, ale również poszerzyły funkcjonalność. Najwięcej nowości pojawiło się w serwisie transakcyjnym, który stał się bardziej komfortowy w użytkowaniu oraz zyskał nowe, pożądane przez klientów, funkcje. Wszystko zaprojektowano tak, aby sprostać faktycznym potrzebom i oczekiwaniom użytkowników; było to możliwe dzięki temu, że najpierw bank przez dwa lata analizował bezpośrednio i pośrednio zgłaszane przez nich sugestie. Zmiany, które wprowadził w ostatnim czasie, również są dobrze przemyślane i odpowiadają na wyzwania, jakie niesie obecna rzeczywistość. Dzięki nim, klienci mogą łatwiej zarządzać finansami osobistymi drogą internetową.

FOTO ID, czyli wygodna weryfikacja tożsamości online

Klienci, którzy mają założony rachunek w danym banku, mogą z łatwością korzystać z jego usług i produktów. Ich tożsamość została już wcześniej potwierdzona, co pozwala im wygodnie autoryzować operacje z poziomu serwisu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej. Alior Bank dążył jednak do tego, żeby z jego pełnej oferty produktowej mogli swobodnie skorzystać nie tylko oni, ale również nowi klienci. Chodzi o to, aby osoba, która chce na przykład pożyczyć pieniądze lub założyć lokatę, nie musiała potwierdzać tożsamości w fizycznej placówce lub w inny czasochłonny sposób.

Wspomniany efekt pozwala uzyskać nowoczesna procedura FOTO ID, która stanowi autorski pomysł zespołu Alior Banku. To nowoczesna technologia, która ułatwia bankowanie za pośrednictwem kanałów zdalnych. Może z niej skorzystać każdy klient, który wyrazi zgodę na jej zastosowanie i posiada telefon komórkowy z dostępem do internetu. W ten sposób potwierdzi swoją tożsamość w ciągu nie więcej niż 5 minut, wykorzystując sam tylko telefon i dowód osobisty.

FOTO ID działa tak, że system wysyła smsem jednorazowy link, który trzeba aktywować, a następnie wpisać kod autoryzacyjny podany podczas rozmowy telefonicznej przez pracownika banku. W kolejnym kroku wystarczy zrobić zdjęcie swojego dowodu osobistego i nagrać kilkusekundowy film, wykonując losowo wskazane przez system polecenia. Dzięki temu bank ma pewność, że identyfikacji faktycznie dokonuje osoba posługująca się danym dokumentem tożsamości. Na tym cała procedura się kończy, tak więc mowa tu o prostym, intuicyjnym rozwiązaniu, które znacznie ułatwia wnioskowanie o kredyt czy inny produkt bankowy.

Szybka pożyczka na klik

Alior Bank już od kilku miesięcy korzysta z usługi AIS (z ang. Account Information Service – AIS), dzięki której klienci mogą ubiegać się o kredyt bez konieczności przedstawiania zaświadczenia o zarobkach. Co ważne, jest to możliwe niezależnie od tego, czy mają w nim założony rachunek osobisty, czy korzystają z produktu innej instytucji. Wystarczy, że wyrażą zgodę na wgląd do informacji o rachunku, na który wpływa ich wynagrodzenie, a bank będzie miał już wszystkie dane niezbędne do wydania decyzji kredytowej.

Od niedawna, dotychczasowi klienci Alior Banku mają jednak możliwość korzystania z jeszcze szybszego  procesu pożyczkowego. W ramach oferty specjalnej w Alior Mobile i Alior Online dostępna jest dla nich opcja „pożyczki na klik”, która pozwala uzyskać finansowanie w kilku prostych krokach. Aby otrzymać pożyczkę odpowiadającą bieżącym potrzebom, muszą wskazać jedynie jej kwotę oraz oczekiwaną liczbę miesięcznych rat, a na koniec zaakceptować wyświetlone podsumowanie oferty. Niezależnie zatem czy mowa o bankowości internetowej czy mobilnej, trudno wyobrazić sobie prostszy sposób wnioskowania o dodatkowe pieniądze.

Łatwiejsze odzyskiwanie loginu do konta

Kolejną zmianę szczególnie docenią klienci, którym zdarzy się zgubić lub zapomnieć numer identyfikacyjny (CIF). Dzięki nowej funkcji, aby uzyskać dane do logowania w Alior Online, nie muszą kontaktować się z placówką banku, ani nawet dzwonić na jego infolinię – uzyskają je w pełni samodzielnie z poziomu strony internetowej banku.

Nowa funkcja „przypomnij CIF” działa podobnie, jak mechanizmy przypominania haseł, które są wykorzystywane przez inne portale. Użytkownik musi najpierw wprowadzić dane identyfikacyjne, a następnie podać odpowiedzi na krótkie pytania i potwierdzić autoryzację jednym z możliwych sposobów. Po pozytywnym przejściu przez cały proces, system wyświetli login do bankowości internetowej.

Warto zaznaczyć, że Alior Bank daje też możliwość zastąpienia numeru identyfikacyjnego nazwą własną (aliasem). Również i takiej zmiany można dokonać za pośrednictwem serwisu transakcyjnego i aplikacji mobilnej.

Inne nowości od Alior Banku

W grudniu 2019 roku w serwisie transakcyjnym Alior Banku pojawiła się istotna nowość: ekran został podzielony na moduł „Mój Portfel” oraz „Historia”. Podział ten zwiększył prostotę i intuicyjność obsługi rachunku osobistego, podobnie jak najnowsze zmiany sposobu nawigacji w bankowości online. Takie funkcje, jak Profil Zaufany, Wniosek 300+ czy Wniosek 500+ były dotychczas dostępne przez ekran ustawień, ale od teraz znajdują się w osobnej zakładce – eUrząd. Dodatkowo, lokalizację zmieniły też wiadomości i dokumenty, a pewne informacje o rachunku, na przykład wysokość salda czy historia transakcji, są możliwe do ukrycia jednym przyciskiem.

Drobne zmiany pojawiły się również w obszarze prezentującym podsumowanie przelewów, zwłaszcza zagranicznych i europejskich. Dzięki nim użytkownik ma teraz wgląd do dodatkowych danych dotyczących przelewów denominowanych, w tym kursu walutowego oraz szacowanej kwoty przesyłanej do odbiorcy. Poza tym, w przelewie zagranicznym w opcji kosztowej BEN (czyli tej, gdzie koszt ponosi odbiorca płatności), zaczęła obowiązywać kwota minimalna w wysokości 200 złotych.

Szybkie i celne odpowiedzi na potrzeby klientów

Alior Bank przyspieszył wprowadzenie części nowości, tak, by możliwie najszybciej ułatwić klientom załatwianie pewnych spraw bankowych. Powodem jest oczywiście panująca pandemia i zalecenia dotyczące ograniczania wizyt w miejscach publicznych, w tym również w placówkach bankowych. Użytkownicy zyskali nowe funkcje, dzięki którym mogą jeszcze łatwiej zarządzać finansami i samodzielnie wykonywać więcej związanych z tym operacji.

Czyta także: Alior Bank: bada opinie, preferencje i zwyczaje konsumenckie

Warto zauważyć, że Alior Bank reaguje na potrzeby klientów w szybki i przemyślany sposób, który uwzględnia ich uwagi i opinie. Przykładem są nie tylko trafione ulepszenia w bankowości internetowej oraz mobilnej, ale również rozwiązania zastosowane w odnowionych oddziałach, czy też działania skierowane specjalnie do seniorów. Jeśli chodzi o tych ostatnich, bank dokładnie zbadał podejście osób starszych do e-bankowości i na tej podstawie przygotował inicjatywy, które mają wesprzeć ich w śmielszym korzystaniu z kanałów zdalnych.

Ponieważ okazało się, że niechęć seniorów do bankowości online wynika głównie z braku wiedzy i obaw o jej bezpieczeństwo, bank zaplanował cykl praktycznych warsztatów poświęconych korzystaniu z usług bankowości cyfrowej; uczestnicy mogą uczyć się na nich logowania do serwisu, sprawdzania salda czy wykonywania przelewów. Z myślą głównie o seniorach wydzielił również strefę digital w swoich odnowionych placówkach, gdzie można pod okiem bankiera samodzielnie wypróbować bankowość internetową i aplikację mobilną. Tego typu inicjatywy mogą pomóc przekonać przynajmniej część seniorów, że bankowość cyfrowa jest wygodna i bezpieczna, a przy tym pozwala zaoszczędzić czas oraz pieniądze.

Źródła:

  • https://www.spidersweb.pl/2020/03/alior-bank-nowosci.html
  • https://www.aliorbank.pl/aktualnosci/2020-03-26-ulepszenia-ao-am.html

Czytaj także: Termomodernizacja budynków – ile to kosztuje, czy się opłaca?
 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3